Spis treści
Rynek usług ubezpieczeniowych jest bardzo rozbudowany. Każde towarzystwo ubezpieczeniowe w walce o klienta przygotowuje coraz lepsze i bardziej kompleksowe oferty. Dotyczy to ubezpieczeń zdrowotnych, życiowych i mieszkaniowych. Dzięki temu dziś można ubezpieczyć się na każdą ewentualność. Mnogość ofert dla klientów indywidualnych sprawia, że wybór najlepszego ubezpieczenia nie należy do najłatwiejszych zadań. Z pomocą przychodzą doradcy ubezpieczeniowi, rankingi oraz opinie klientów i recenzje ekspertów. Z tego artykułu dowiesz się, jakie opinie o TU Europa mają klienci.
Ranking ofert ubezpieczeniowych
Chcąc zapoznać się z ofertą przygotowaną przez towarzystwa ubezpieczeniowe, najlepiej skorzystać z rankingu. Zestawienie propozycji największych towarzystw ubezpieczeniowych pokazuje korzyści i koszty, które wiążą się z każdą propozycją. W ten sposób dużo łatwiej wybrać firmę, która przygotowała najlepsze warunki dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta.
Poniższa tabela pomaga w rozeznaniu wśród ofert ubezpieczeniowych pojawiających się na rynku, które przygotowały największe i najbardziej popularne towarzystwa ubezpieczeniowe wraz z ocenami wystawionymi przez ich klientów. Weryfikując oceny przyznane przez klientów można sprawdzić, które towarzystwo ubezpieczeniowe jest w największym stopniu dopasowane do potrzeb klienta. Ocenia się tutaj jednak nie tylko samą ofertę, ale również sposób podejścia do klienta, uwzględnienie jego potrzeb, uczciwość i rzetelność. Nie ma jednak jednoznacznych kryteriów, według których oceny są wydawane. To subiektywne odczucia każdego z klientów.
Warto mieć również świadomość, że oceny częściej wystawiają osoby niezadowolone. Osoby, których oczekiwania zostały zaspokojone, zwykle nie dzielą się swoimi spostrzeżeniami. Trudno zatem ustalić, jak dalece miarodajne są oceny. Niemniej im więcej jest opinii na temat danej firmy, tym większe szanse na to, że opinia będzie rzetelna i zgodna ze stanem faktycznym.
W zestawieniu ujęto ubezpieczenia na życie, mieszkaniowe i zdrowotne, czyli takie, które wybierane są najczęściej. Towarzystwo ubezpieczeń Europa S.A. oferuje ubezpieczenie mieszkania oraz polisy na życie.
Opinie dotyczące największych grup ubezpieczeniowych
Towarzystwo Ubezpieczeniowe | Ocena klientów 1-5 punktów | Liczba opinii | Pozycja rynkowa | Wypłacone odszkodowania (ubiegły rok) |
---|---|---|---|---|
Ubezpieczenia życiowe – 2022 rok | ||||
Nationale Nederlanden Życie | 4,6/5 | 402 | Nr 3 | 1089 mln zł |
Pru | 4,5/5 | 119 | Nr 2 | 0 mln zł |
Cardif | 4,4/5 | 124 | Nr 18 | 42 mln zł |
TU Europa Życie | 4,4/5 | 900 | Nr 14 | 481 mln zł |
Warta Życie | 4,4/5 | 1017 | Nr 4 | 838 mln zł |
Ubezpieczenia nieruchomości – 2022 rok | ||||
Nationale Nederlanden | 4,6/5 | 402 | Nr 25 | 3 mln zł |
TU Europa | 4,4/5 | 900 | Nr 18 | 480 mln zł |
PZU | 4,0/5 | 4160 | Nr 1 | 6971 mln zł |
UNIQA TU | 4,0/5 | 5892 | Nr 4 | 1210 mln zł |
Generali TU | 3,7/5 | 1494 | Nr 5 | 382 mln zł |
Ubezpieczenia zdrowotne – 2022 | ||||
TU Zdrowie | 4,8/5 | 171 | Nr 34 | 47 mln zł |
Signal Iduna | 4,5/5 | 292 | Nr 21 | 17 mln zł |
TU Inter Polska | 4,4/5 | 108 | Nr 10 | 39 mln zł |
Compensa TU | 4,2/5 | 1208 | Nr 9 | 720 mln zł |
UNIQA | 4,0/5 | 5892 | Nr 4 | 944 mln zł |
Analizując oceny otrzymane od klientów, Towarzystwo Ubezpieczeniowe Europa prezentuje wysoki poziom świadczonych usług. Dotyczy to zarówno ubezpieczeń na życie (ocena 4,4/5), jak i ubezpieczeń nieruchomości (ocena 4,4/5). Klienci są zatem zadowoleni z poziomu i jakości świadczonych usług. Klienci na temat oferty i działania samego towarzystwa ubezpieczeniowego zostawili ponad 900 opinii. W większości są one pozytywne i przychylnie wypowiadają się o firmie.
Ubezpieczenia od wszystkiego dla klientów firm ubezpieczeniowych
Poza tradycyjnymi ubezpieczeniami, czyli zdrowotnymi, mieszkaniowymi i na życie, coraz więcej klientów decyduje się na rozwiązania dodatkowe. Obecnie na rynku można znaleźć ofertę ubezpieczeniową obejmującą zróżnicowane produkty ubezpieczeniowe, tj.:
- ubezpieczenie podróży – po Polsce, za granicą – po Europie i świecie;
- bagaż, opóźnione i odwołane loty; koszty rezygnacji;
- ubezpieczenie na narty i snowboard;
- ubezpieczenie turystyczne w tropikach, np. pokrycie kosztów leczenia;
- uprawianie sportów ekstremalnych;
- usługę ratownictwa i transportu medycznego,
- ochronę wyświetlacza telefonu,
- smartfony, laptopy, tablety i sprzęt elektroniczny;
- rowery i hulajnogi;
- konkretne zawody i działania prowadzone w ich zakresie;
- zwierzęta.
Wskazane powyżej przykłady to tylko kilka spośród wielu pojawiających się na rynku. Stanowią one odpowiedź na realne potrzeby zgłaszane przez klientów. Oferta towarzystw ubezpieczeniowych działających w Polsce nie jest jeszcze tak mocno rozbudowana, jak zagranicznych. Oferty towarzystw zagranicznych obejmują również możliwość ubezpieczenia wybranych części ciała (rozwiązanie dla sportowców, aktorów lub artystów estradowych) oraz od porwania przez kosmitów.
Ta elastyczność pokazuje, że jedynym ograniczeniem są potrzeby klientów. Jednak otwartość towarzystw ubezpieczeniowych i elastyczność to jeden z tych aspektów, który jest najczęściej przez klientów doceniany. Każdego roku bowiem tworzone są nowe możliwości, dzięki czemu można zwiększyć własne poczucie bezpieczeństwa i dopasować je do pojawiających się kolejnych zagrożeń. Klienci zwracają uwagę na ten aspekt u wybranych towarzystw. Mając świadomość, jak rozbudowane oferty przedstawia konkurencja, mają coraz wyższe oczekiwania względem wybranego przez siebie towarzystwa.
Wieloletnie doświadczenie? Jakość usługi? Na co stawiają towarzystwa ubezpieczeniowe?
W opiniach przedstawionych przez klientów zwykle nie brakuje informacji na temat tego, jakich usług w ofercie zabrakło lub czego potrzebują, by ze spokojem skorzystać z oferty prezentowanej przez firmę. Najczęściej dotyczy to konkretnego świadczenia (np. określonego typu ubezpieczenia dopasowanego do profilu jego działalności czy też do stylu życia). Choć żadne towarzystwo ubezpieczeniowe nie stworzy rozwiązania dopasowanego do jednego klienta, to w przypadku, kiedy opinii pojawi się więcej, a ubezpieczenie będzie cieszyło się zainteresowaniem ze strony klientów, może dojść do sytuacji, w której oferta zostanie poszerzona o produkt ważny dla konkretnej grupy.
Tak działo się w przypadku ubezpieczeń na smartfony. Początkowo była to usługa dostępna jedynie przy zakupie wybranych modeli, oferowana przez sklep zajmujący się sprzedażą. Obecnie, ze względu na fakt, że urządzenia mobilne są wszędzie i praktycznie każdy z nich korzysta, ubezpieczenie wyświetlacza telefonu można kupić również samodzielnie. Można więc powiedzieć, że opinie klientów wpływają na kształt oferty i mają realny wpływ na zmianę podejścia do klienta i jego potrzeb.
Co jest ważne dla klienta?
Dla większości klientów korzystających z oferty Towarzystwa Ubezpieczeniowego Europa najważniejsze były takie aspekty, jak:
- elastyczność oferty;
- brak konieczności przechodzenia badań lekarskich;
- wyrozumiałe i otwarte podejście pracowników;
- dopasowanie oferty do indywidualnej sytuacji;
- przejrzyste warunki umowy;
- czas trwania ubezpieczenia;
- przystępne ceny;
- wsparcie i pomoc w sytuacjach kryzysowych;
- kompleksowość świadczonych usług.
Są to czynniki, które dla wielu towarzystw ubezpieczeniowych są wartością drugorzędną. Przede wszystkim skupiają się one na rozbudowanej ofercie i przystępnej cenie. Choć ten ostatni aspekt dla każdego klienta jest niezwykle istotny, to w przypadku, kiedy ma on kontakt z kompetentnym, otwartym, rzetelnym i empatycznym opiekunem klienta, jest w stanie zapłacić więcej. Zdecydowanie wyższą cenę toleruje się też w przypadku, gdy ubezpieczyciel stawia na przejrzystość umowy oraz wprost mówi o wszelkich ograniczeniach, które można spotkać przy wypłacie świadczeń.
Najpoważniejszym zarzutem wobec wielu towarzystw ubezpieczeniowych jest brak przejrzystych warunków dotyczących sytuacji, w których ubezpieczenie nie będzie wypłacone klientowi i kiedy nie może on liczyć na rekompensatę poniesionych strat. Im jaśniej będzie to omówione, im szybciej klient zrozumie ograniczenia oferty, którą wybiera, tym większe szanse, że będzie zadowolony ze współpracy. Klarowność i prostota umowy, a także czytelne informowanie o wszelkich barierach czy ograniczeniach, są priorytetem dla współczesnego klienta.
Skąd się biorą negatywne opinie?
Klienci nadal wykazują stosunkowo niskie zaufanie do oferty prezentowanej przez towarzystwa ubezpieczeniowe. Choć zmienia się to powoli, nadal dominuje przekonanie, że ich celem jest oszukanie klienta i korzystanie z jego pieniędzy, a szanse na wypłatę odszkodowania są niskie. Wynika to jednak nie tylko z braku czytelnych zasad, według których wypłaca się odszkodowania.
Wielu klientów, wybierając rozwiązanie, jedynie pobieżnie słucha przedstawiciela oferującego ubezpieczenie. W większości ignorują szczegóły dotyczące oferty i tego, czego będzie ona dotyczyć. Klient, kupując ubezpieczenie, nie myśli o tym, że faktycznie może się ono przydać i w jakich sytuacjach. Są ubezpieczenia, które kupuje się z przyzwyczajenia lub tylko z dlatego, by było, a nie po to, by z niego korzystać. Jest to z jednej strony strategia oczywista i trudno jest przewidzieć, czy dane ubezpieczenie będzie kiedykolwiek potrzebne. Niemniej powoduje to, że nie zwraca się uwagi na szczegóły umowy. Uwzględnia się ogólniki, zakres i koszty. To one są najbardziej widoczne i jest to obciążenie, które może się nigdy nie zwrócić.
Czytając umowy, klienci koncentrują się na warunkach finansowych, a nie na dodatkowych informacjach, natomiast w chwili, kiedy należy z ubezpieczenia skorzystać, okazuje się, że ta sytuacja nie jest objęta ubezpieczeniem (np. uraz, którego doznano w trakcie wspinaczki czy jazdy na nartach). Jeśli klient ponosi konsekwencje, od których teoretycznie się ubezpieczył, a nie otrzymał stosownego świadczenia, wówczas czuje się oszukany. To przekłada się na negatywną opinię, dlatego tak ważne jest budowanie jasnych, krótkich i przejrzystych umów.
Co jeszcze wpływa na opinie o TU Europa i nie tylko?
Klient, mający świadomość, co i na jakich warunkach ubezpiecza, któremu przypomina się o tym systematycznie, nie jest zaskoczony, że jego polisa nie obejmuje konkretnego świadczenia. Ma też możliwość wybrania tego rozwiązania, które w jego sytuacji jest bardziej przydatne (np. osoba, która uprawia sporty ekstremalne, powinna skorzystać z ubezpieczenia przeznaczonego dla klientów preferujących taki styl życia). Choć nadal nie da się przewidzieć wszystkich ewentualności, dopasowanie oferty ubezpieczeniowej do prowadzonego stylu życia i do dotychczasowych doświadczeń sprawia, że łatwiej będzie otrzymać należne z ubezpieczenia z tytułu ubezpieczenia pieniądze.
TU Europa – opinie klientów
Analizując opinie klientów warto wskazać pozycję Towarzystwa Ubezpieczeń Europa S.A. w rankingu najlepszych ubezpieczycieli w Polsce. Zestawienie to przygotowano na podstawie danych zebranych ze wszystkich towarzystw ubezpieczeniowych. Pozycję ustalono na podstawie liczby skarg wnoszonych do towarzystwa lub za pośrednictwem innej instytucji.
Miejsce | Towarzystwo ubezpieczeniowe | Liczba skarg | Udział rynkowy TU (%) | Liczba skarg przypadająca na 1% udziału rynkowego |
---|---|---|---|---|
1 | TUW SKOK | 861 | 0,556 | 1549 |
2 | AXA TUiR S.A. | 2262 | 1,334 | 1696 |
3 | TU Europa S.A. | 1848 | 1,053 | 1755 |
4 | TUiR Allianz Polska S.A. | 11750 | 5,883 | 1997 |
5 | PZU S.A. | 73505 | 33,297 | 2208 |
6 | TU INTER Polska S.A. | 780 | 0,351 | 2222 |
7 | TUiR WARTA S.A. | 33917 | 12,897 | 2630 |
8 | AXA Ubezpieczenia TUiR S.A. | 13617 | 5,1 | 2670 |
9 | TUW TUW | 5750 | 2,026 | 2838 |
10 | Concordia Polska TUW | 2409 | 0,789 | 3053 |
Firma TU Europa zajmuje wysoką, bo trzecią pozycję w rankingu. Większość klientów korzystających z usług firmy i z przygotowanych przez nią ofert jest zadowolona. Mimo że dane z rankingu są sprzed kilku lat, to są one najbardziej aktualnym zestawieniem, w którym ujęto towarzystwo, jeśli chodzi o analizę opinii klientów.
Wśród opinii pojawiających się na temat Towarzystwa Ubezpieczeniowego Europa dominują pozytywne komentarze. Podkreśla się w nich przywiązanie do szczegółów i dbałość o interes klienta. To ostatnie nie zawsze jest gwarantowane przez towarzystwa działające na rynku. Osoby korzystające z ubezpieczeń znajdujących się w ofercie towarzystwa ubezpieczeniowego chwalą również ograniczoną ilość formalności, potrzebnych do wypłaty odszkodowania przy zgłaszaniu szkody, jak również wsparcie ze strony pracowników. Każdy z tych elementów jest obecnie bardzo ważny dla klienta, bez względu na to, jakiego rodzaju ubezpieczenie wybiera.
Co sprawia, że klienci decydują się na zakup ubezpieczenia w TU Europa?
Zaletą, która często jest wskazywana przez klientów, jest indywidualne i profesjonalne podejście na każdym etapie współpracy z towarzystwem ubezpieczeniowym. Nie jest to częsta praktyka. Towarzystwa działające na rynku postrzegają klienta priorytetowo do momentu, w którym podpisze on umowę. W chwili, kiedy jest on związany umową i płaci składki, ma niewielkie znaczenie. Staje się problemem w momencie, kiedy składa wniosek o wypłatę odszkodowania. W przypadku TU Europa, klienci nie dostrzegają takiego rozróżnienia. Pozytywnie oceniają zarówno samo zawarcie umowy, wybór oferty, jak i procedurę wypłaty odszkodowania. Jest to jeden ze sposobów na budowanie zaufania do klienta, który ma różne doświadczenia z branżą ubezpieczeniową. Traktowanie go w sposób priorytetowy, uznawanie jego potrzeb, jest pozytywnie oceniane przez potencjalnych i stałych klientów.
Wybór odpowiedniej oferty ubezpieczeniowej gwarantuje satysfakcję i pełną ochronę w chwili, w której ubezpieczenie będzie wykorzystywane. Szukając rozwiązania idealnego, dopasowanego do potrzeb własnych i do prowadzonego stylu życia, nie należy kierować się wyłącznie ceną, równie istotna jest suma ubezpieczenia. Tylko po zweryfikowaniu warunków świadczenia usług i zakresu ubezpieczenia, można mieć pewność co do ochrony, którą daje ubezpieczenie. Choć może się zdarzyć, że nigdy z oferty nie trzeba będzie skorzystać, nikt nie jest w stanie przewidzieć, że wszelkie nieszczęścia go ominą. Niezależnie od tego, jak bardzo się uważa i stara się dbać o bezpieczeństwo, ryzyko jest zawsze. Roczne koszty ubezpieczenia są niższe od kosztów, które trzeba ponosić, gdy wydarzy się nieszczęście.
FAQ – Towarzystwo ubezpieczeń Europa
Kupujesz ubezpieczenie nieruchomości? Na życie? Zastanawiasz się, czy towarzystwo ubezpieczeniowe TU Europa to godny zaufania ubezpieczyciel? Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Jak zgłosić szkodę?
Aby zgłosić szkodę do TU Europa, potrzebne jest przygotowanie danych z umowy ubezpieczeniowej oraz wszystkie dokumenty potwierdzające wystąpienie zdarzenia (dokumentacja medyczna, rachunki, pokwitowania, zeznania, fotografie, raporty). Ubezpieczyciel umożliwia klientom zgłoszenie szkody, podobnie jak realizacji zakupu ubezpieczenia, online
Co mogę zyskać kupując ubezpieczenie?
Przede wszystkim gwarancję bezpieczeństwa i ochronę w chwili wystąpienia szkody czy zagrożenia. Zyskujesz również ubezpieczenie dopasowane do Twoich potrzeb i możliwości, a także wsparcie pracownika TU Europa.
Czy mogę korzystać z ubezpieczenia tylko przez chwilę?
Minimalny okres ubezpieczenia to rok, chyba
że wybiera się ubezpieczenie podróżne, np. do Stanów Zjednoczonych lub inne, dotyczące konkretnego celu. Czas trwania ubezpieczenia uzależniony jest od charakteru ubezpieczenia, typu polisy oraz indywidualnych potrzeb.
Czy ubezpieczenie może być dopasowane do moich potrzeb?
Tak, każda oferta ubezpieczeniowa jest elastyczna, dzięki czemu można stworzyć pakiet dopasowany do indywidualnych potrzeb klienta.
Czy podpisując umowę mam pełną gwarancję wypłaty odszkodowania?
Umowa nie gwarantuje wypłaty świadczenia. Każda sytuacja analizowana jest indywidualnie. Za każdym razem muszą być spełnione warunki wskazane w umowie. Konieczne jest zweryfikowanie, czy źródłem zdarzenia nie są sytuacje ujęte na specjalnej liście wykluczeń (jeśli tak, towarzystwo ubezpieczeniowe nie ponosi odpowiedzialności za wystąpienie zdarzenia).
O czym pamiętać przed popisaniem umowy?
Za każdym razem należy dokładnie przeczytać zbiór udostępnionych dokumentów wraz z warunkami i zasadami ubezpieczenia. Jeśli pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości, pytania, czy problemy, należy je wyjaśnić. Tylko w ten sposób można mieć gwarancję bezpieczeństwa w przypadku zajścia nieszczęśliwego wypadku.
Autor poradników i wpisów o ubezpieczeniach na życie, zdrowie i o ubezpieczeniach mieszkań i domów. Pracuję w ubezpieczeniach od 2001 roku i co ciekawe, nadal z zainteresowaniem śledzę zmiany w polisach. Ubezpieczenia są ważne, a jeszcze ważniejsze te dobrane dobrze. Zapraszam do polemiki!